11/10/12

Correspondència L3-L4 Passeig de Gràcia



A la xarxa de metro de Barcelona hi ha enllaços entre línies pràcticament instantanis, altres de prou curts, alguns altres no tant, i en una categoria a part hi ha el de Passeig de Gràcia. Jo no sé vosaltres, però jo, si el puc evitar, ho faig. És que em fa una mica de mandra caminar l’equivalent a tres illes de l’Eixample per un túnel estret...

No sé si sabeu que el passadís pel que caminem per fer la correspondència ocupa part d’un aparcament subterrani, del qual només es troba separat per una paret. Més concretament, caminem per la seva planta -2. Si el poguéssim travessar, l’enllaç seria una mica més curt, però és que el pàrquing es va inaugurar l’any 1967, abans de les obres de construcció de la L4 i la millor solució que van trobar va ser vorejar-lo.

Es veu que per escurçar la distància d’enllaç caldria modificar els vestíbuls del metro i crear-ne de nous, a més de fer un nou passadís que passaria per sota de l’aparcament, però pel cost que això suposaria ja us podeu imaginar que de moment aquest projecte està esperant temps millors.

Em sembla que ens queda correspondència llarga per uns quants anys!

En la red de metro de Barcelona hay enlaces entre líneas prácticamente instantáneos, otros bastante cortos, algunos no tanto, y en una categoría aparte está el de Passeig de Gràcia. Yo no sé vosotros, pero yo, si lo puedo evitar, lo hago. Es que me da un poco de pereza caminar el equivalente a tres manzanas del Eixample por un túnel estrecho...
No sé si sabéis que el pasillo por el que caminamos para hacer la correspondencia entre líneas ocupa parte de un aparcamiento subterráneo, del cual sólo le separa una pared. Más concretamente, caminamos por su planta -2. Si lo pudiéramos atravesar, el enlace sería un poco más corto, pero es que el párking se inauguró en el año 1967, antes de las obras de construcción de la L4, y la mejor solución que encontraron fue bordearlo.
Se ve que para acortar la distancia de enlace habría que modificar los vestíbulos del metro y crear nuevos, además de hacer un nuevo pasillo que pasaría por debajo del aparcamiento, pero por el coste que supondría ya os podéis imaginar que de momento este proyecto está esperando tiempos mejores.
Me parece que nos queda correspondencia larga para unos cuantos años.

14 comentaris:

  1. No los veremos nunca realizados. Gracias por la información. No lo sabía ¡ salut

    ResponSuprimeix
  2. Respostes
    1. És que ho és! Potser si l'has de fer cada dia t'hi acostumes, però a mi em sembla un pal!

      Suprimeix
  3. No sabía la raó però realment és molt pesat! val molt la pena sortir i passejar per fora és claustrofòbic per dins!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Jo de vegades he fet això de sortir i tornar a entrar. Ara, em sembla que si ho fas així, et tornen a cobrar un bitllet de metro...

      Suprimeix
  4. Un infern sota terra, sempre miro d'estalviar-me'l!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Tan com un infern, no sé...però ben pesadet, això sí! :P

      Suprimeix
  5. Haurien de fer un metro d'una estació per fer aquest transbordament. O com a mínim posar unes cintes com les dels aeroports, o com les que hi ha a Diagonal.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Doncs això de les cintes ho pensaven posar en el projecte que us comento al post, en el cas de fer un passadís nou. És que a l'actual no es pot fer perquè no hi ha espai físic entre els serveis que passen per allà i el maleït pàrquing!
      La cosa canviaria molt amb unes cintes transportadores, això sí!

      Suprimeix
  6. És terrible, és cert, però per sort aquest no el faig pràcticament mai. El que per mi és una creu, i l'he de fer massa sovint, és el de la L5 a la L1, de Plaça del Centre. L'odio a mort!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Què em dius, Yáiza! Aquest enllaç que comentes no el conec, però gràcies per avisar, que intentaré evitar-lo!!

      Suprimeix
  7. És com un túnel del terror... lleig, llarg, pesat... tota Barcelona és dominada pel disseny modern... tota? NO! Tota no! Hi ha un petit reducte que es resisteix a la modernització... el túnel de la correspondència del Passeig de Gràcia!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Jo diria que a més d'aquest passadís hi ha altres reductes anti-modernització que "resisteixen" per tota Barcelona! ;P

      Suprimeix

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...