4/7/13

Un vermut (o dos)


Recordo que quan era petit no m'acabava de quedar clar el significat de l'expressió "fer el vermut" quan   acompanyava els grans a prendre alguna cosa abans de dinar els caps de setmana. Ara ja fa temps que entenc perfectament la frase, i de fet he passat de simple acompanyant a ser un practicant del ritual.

No sé si sóc jo i la meva edat, o és que realment el costum de fer el vermut està tornant a revifar. Probablement la tradició no ha desaparegut mai, però últimament els locals per prendre'n estan augmentant a Barcelona.

Sigui com sigui, el vermut no podia faltar en el meu intent de recollir coses ben barcelonines. Us animo que amb l'arribada del bon temps sortim tots als carrers a trobar-nos amb amics mentre fem l'aperitiu i fem petar la xerrada, ja sigui prenent un vermut o qualsevol altre cosa!

Recuerdo que cuando era pequeño no me acababa de quedar claro el significado de la expresión "hacer o tomar el vermut" cuando acompañaba a los adultos a tomar algo antes de comer los fines de semana. Ahora ya hace tiempo que entiendo perfectamente la frase, y de hecho he pasado de simple acompañante a ser un practicante del ritual.
No sé soy yo y mi edad, o es que realmente la costumbre de tomar el vermut está reviviendo. Probablemente la tradición no ha desaparecido nunca, pero últimamente los locales para tomar vermut estan aumentando en Barcelona.
Sea como sea, el vermut no podía faltar en mi intento de recoger cosas bien barcelonesas. Os animo a que, con la llegada del buen tiempo, salgamos todos a las calles a encontrar-nos con amigos mientras tomamos el aperitivo y charlamos un rato, ya sea tomando un vermut o cualquier otra cosa!

4 comentaris:

  1. Ahh el vermut ¡¡¡ la cosa més autóctona de Barcelona ¡
    salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home, la cosa més autòctona no...però sí que és ben típic! D'aquí i d'altres llocs, és clar!

      Elimina
  2. Anècdota... Quan vaig ballar la dansa de Castellterçol, entre d'altres coses, es convidava als balladors a fer un vermut... però a casa no n'hem estat mai de fer-ne... així que... esto es lo que pasó:

    Una de les altres balladores em va dir: demà anirem a fer el vermut...

    i jo vaig dir... bar mut, com bar mut? Un bar on tothom està callat??

    I ella (amb cara d'al·lucinació)... no... un vermut, un vermut!!

    I jo, ah!!! Un vermut, amb olives i tal...

    Bé, ejem... ja et pots imaginar com de friki la meva futura amiga, perquè llavors no ho era, va pensar que era jo... do you guess who she was Tor?

    Per cert que a Diagonal amb Pau Claris hi ha un bar que es diu Bar Mut... sempre penso que potser a algú li va passar a algú més! ;o)

    ResponElimina
  3. Ai Sus, què bo! Si no et conegués em costaria de creure, però no és el cas! :)
    La pregunta és...el vermut us el vau prendre abans de ballar? Si és així, com va sortir el ball? Vau fer el préssec potser? :)))))

    ResponElimina

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...