4/4/13

Les Rondes


Els que vam començar a conduir a partir dels anys 90 no ens podem imaginar Barcelona sense les Rondes. I és que aquestes dues vies de circumval·lació de la ciutat es van crear, com tantes altres coses, amb motiu dels Jocs Olímpics de 1992. Són 35 quilòmetres que es reparteixen entre les dues rondes i els dos nusos als extrems, que ajuden a distribuir el trànsit que es mou per Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Com a ususari habitual de la Ronda del Litoral conec les seves limitacions. Sé que han estat criticades per la seva sinistralitat i perquè no contribueixen a fomentar el transport sostenible. També sé que hi ha molts quilòmetres sense voreres, que les vies d'incorporació són sovint curtes i perilloses i que es generen retencions molt habituals en alguns trams. Retencions que, tot sigui dit, poden arribar a ser desesperants en cas d'operació sortida o quan hi ha un vehicle avariat ocupant un carril.

Ara bé, no em vull ni imaginar com seria el trànsit per la ciutat si tota aquesta quantitat de vehicles que absorbeixen les rondes haguessin de passar pel centre de Barcelona!

Los que empezamos a conducir a partir de los años 90 no nos podemos imaginar Barcelona sin las Rondas. Y es que estas dos vías de circunvalación de la ciudad se crearon, como tantas otras cosas, con motivo de los Juegos Olímpicos de 1992. Son 35 kilómetros que se reparten entre las dos rondas y los dos nudos en sus extremos, que ayudan a distribuir el tráfico que se mueve por Barcelona y su àrea metropolitana.
Como usuario habitual de la Ronda del Litoral conozco bien sus limitaciones. Sé que han sido criticadas por su sinistralidad y porque no contribuyen a fomentar el transporte sostenible. También sé que hay muchos kilómetros sin arcén, que las vías de incorporación son a menudo cortas y peligrosas y que se generan retenciones muy habitualmente en algunos tramos. Retenciones que, dicho sea de paso, pueden llegar a ser desesperantes en caso de operación salida o cuando hay un vehículo averiado ocupando un carril
Eso sí, no me quiero ni imaginar cómo sería el tráfico por la ciudad si toda esta cantidad de vehículos que absorben las rondas tuvieran que pasar por el centro de Barcelona!

11 comentaris:

  1. La veritat és que a vegades es converteixen en una ratera de la que es fa molt difícil escapar-ne. Si a més hi sumem la gran quantitat de radars que hi ha... no és que siguin molt divertides, però a dia d'avui, com ja dius, totalment necessàries!

    ResponElimina
  2. Vols dir que no hi han estat sempre les rondes? A la època dels romans no hi eren? rotundus oram i rotundus superius?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mmmm...potser si! Amb la Via Augusta i la Via Laietana? ;)

      Elimina
  3. Ara seria inviable. Jo fa temps que no hi he de passar però, hi he passat bastants embussos matiners.
    Petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo més aviat em "menjo" els de l'hora de dinar!
      Petó!

      Elimina
  4. Hola Aitor.
    Aún recuerdo la primera vez que las abrieron a la circulación y muchos barceloneses cogiamos el coche solo para dar la vuelta completa para probar... Al principio había gente que no se atrevia a entrar porque tenian temor y no sabian lo lejos que les llevaria y que salidas habia.
    Como curiosidad la Ronda de Dalt ya estaba proyectada en los planos de la ciudad pero mucho, mucho antes de las Olimpiadas: fue la excusa perfecta para llevar la obra a su realización definitiva.
    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah, pues no sabía eso de que la gente fue de excursión para conocerlas en su inauguración, qué curioso!
      Así que la Ronda de Dalt fue una de tantas cosas que se habían ido retrasando y con los Juegos Olímpicos se acabaron haciendo!

      Elimina
  5. Aixo es com quan estas a la oficina tota la vida anant a la cafeteria, i un dia porten una cafetera al costat del despatx... les cues per fer el cafe es interminable...

    i el dia que s'sespatlla la cafetera.... ahhhhh! i ara que fem sense cafetera? :)

    salutacions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei! Bona comparació...un cop vaig sentir un paral·lelisme entre els cotxes i les carreteres amb les tifes i les mosques...una mica desagradable però impactant. Com més tifes (en aquest cas, vies ràpides), més mosques (cotxes) i no al revés.
      L'exemple de la cafetera m'agrada més. ;)

      Elimina
  6. Cuando llegué aquí ya estaban, así que no imagino cómo sería la cosa si ellas... aunque imagino que con más atascos...

    Abrazos

    ResponElimina

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...