6/3/13

Carpes de circ


Heu anat mai al circ a Barcelona? Jo sí, però de gran i a un d'aquests circs "moderns" enfocats més aviat al públic adult. La veritat és que m'hagués agradat haver-hi anat de nen, a un d'aquests circs de tota la vida, d'aquells que munten i desmunten les seves carpes als pocs espais oberts que queden a la ciutat.

Aquells circs on els artistes arriben en camions i furgonetes, d'aquells que exerceixen una fascinació entre els que no portem una vida a la carretera, que ens fa preguntar-nos com deu ser viure en una comunitat tan especial, una família nòmade.

El cert és que els circs han canviat moltíssim des que era petit. Per sort, encara ens visiten, i que consti que m'agrada que es vagin adaptant als nous temps. I per cert, ja fa un temps que funciona al Parc del Fòrum La Central del Circ, un espai per a la creació d'espectacles de circ que va impulsar l'Ajuntament, i on també imparteixen cursos de formació, per si algú s'hi anima!

¿Habéis ido alguna vez al circo en Barcelona? Yo sí, pero de grande y a uno de esos circos "modernos" enfocados más bien al público adulto. La verdad es que me habría gustado haber ido de niño, a uno de esos circos de toda la vida, de esos que montan y desmontan sus carpas en los pocos espacios abiertos que quedan en la ciudad.
Esos circos en que los artistas llegan en camiones y furgonetas, de esos que ejercen una fascinación entre los que no llevamos una vida en la carretera, que nos hace preguntarnos cómo debe de ser vivir en una comunidad tan especial, una familia nómada.
Lo cierto es que los circos han cambiado muchísimo desde que yo era pequeño. Por suerte, todavía nos visitan, y que conste que me gusta que se vayan adaptando a los nuevos tiempos. Y por cierto, ya hace un tiempo que funciona en el Parc del Fòrum La Central del Circ, un espacio para la creación de espectáculos de circo que impulsó el Ayuntamiento, y donde también imparten cursos de formación, por si alguien se anima!

8 comentaris:

  1. Mai m'ha agradat el circ, ni de petit ni de gran. I la vida de la gent del circ encara menys. Que es això de no tenir una casa amb parets on viure? Que poc seriós...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Diria que a ells justament els agrada que sigui poc "seriós". :)

      Elimina
  2. Com en Pons no he sentit mai especial devoció pels circs (excepte pel disc dels "Payasos de la tele"!). A l'únic circ que he anat és, com molts de nosaltres, al de "Soleil"... i ara és quan em plouen les crítiques dient-me que això no és un circ! Bé, almenys l'espectacle és millor que els de l'Angel Cristo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aha! És que el dels "Payasos de la tele" va ser un referent inesborrable per més d'una generació! Aquest sí que no ens el toquin, eh?
      Entre el "soleil" i l'Àngel Cristo mmmmmmm.....sí, em quedo amb el "Soleil"

      Elimina
  3. Yo si que he ido a algunos circos de estos que comentas con tu sobrino. Llegan con sus furgonetas y carromatos, están unos dias, levantan la carpa en un plisplas cuelgan carteles por las calles del pueblo, ofrecen espectaculo de bailarines, equilibristas y payasos y después se van. Ventajas de vivir en un pueblo!!

    Ahora se han modernizado un poco, el ultimo que vino, nos dijo el padre/jefe/dueño, que eran una gran familia de 15 nacionalidades distintas (no creo que fueran mas de 20 personas), casi todos parientes .... Y llevan una profesora subvencionada por el estado para los niños. A la profesora le había gustado tanto la vida que llevaban que había decidido seguir un par de años.

    Incluso una vez vino uno com espectaculo de animales (hasta camellos ...!!) y eso que en Cataluña esta prohibido, pero supongo que no lo sabían ...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lo de la profesora me hace mucha gracia. Tiene que ser muy especial también. Más allá de lo que me gustaría para mi, me encanta que haya gente "no convencional" por el mundo!

      Elimina
  4. A mi em fa trist el circ. Ho veig nostàlgic i decandent. Volia anar a veure el Cirque du Soleil però els preus que ténen fan que un s'ho pensi molt per anar-hi. Segurament em faria canviar d'opinió.
    Petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És cert que tenen un punt de nostàlgic, però crec que segurament per dintre tot és diferent al que ens imaginem.
      Dels preus del Cirque du Soleil millor no em parlem... :-(

      Elimina

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...